White dress

Dress and bag Nelly.com / Shoes Primark

Hej på er! Helgen gick fort men hann med ganska mycket ändå. Blev både en sväng till Kokkola och sen igår for jag till Vasa för att flytta lite saker hem och på samma gång blev det lite shopping, hittade lite fint inne vid Gina :) Har ännu lite London bilder kvar så tänkte visa en outfit. Klänningen är från Nelly och just nu på rea! Ni hittar den HÄR. Jag har storlek S i den :)

Sunday

Top Mango / Shorts H&M / Bag Louis Vuitton / Necklace Jane Koenig

Hej på er! Igår var det villavslutning så blev en hemmafest för vår del. Snart ska vi ta och bege oss till Vasa, åker nog hem senare idag men behöver betyg och sånt jag måste lämna in till skolan. Här kommer gårdagens outfit, gillar verkligen mina högmidjade shorts jag hittade vid H&Ms rea :)

Hoppas ni får en fin söndag ♥

Juthbacka marknad

hej på er! Har varit lite dåligt med bloggning de två senaste dagarna. På torsdag var jag så trött efter skolan så jag sov till halv 9 haha. Igår efter skolan for jag med buss till killens så kommer fira villavslutning här idag. Har ännu inte bjudit på bilder från juthbacka marknaden som var i Nykarleby förra helgen så de kommer upp nu istället! tyvärr fyndade jag inget detta år men alltid kul att vandra runt där. Ha en fin lördag :)

One day in Paris

Före London resan hade vi bokat en buss till Paris som jag hittat förmånligt på nätet. Blev ca 6 h bussfärd inräknat med en tur på färjan innan vi var framme ca 10 km utanför Paris. Vi var väldigt trötta på morgonen efter att ha rest hela natten men kvicknade snabbt till då vi drack varsin kaffe med eiffeltornet som utsikt.

Vi ville hinna med så mycket som möjligt på en dag och det gjorde vi. Började med att ta bilder vid eiffeltornet och efter det tog vi bussen till shoppinggatan Champs elysee. Köade vid Laduree för macarones och sen gick vi uppför hundratals trappsteg för att ta del av triumpfbågens utsikt, var så otroligt vackert!

Efter det gick vi längs en gata med lite dyrare butiker, där jag köpte min nya väska och en parfym. Då vi var klara med shoppingen satte vi oss ner vid en uteservering och jag beställde min efterlängtade steak tartare. Då vi var mättna och belåtna drog vi till Louvren och sedan notre dame innan vi fortsatte tillbaka till busstationen som var en bit utanför stan. En riktigt händelserik dag och gick bra även fastän vi inte förstod språket ♥

F L O R A L

Hej på er! Andra dagen i skolan avklarad och just nu sitter jag vid Michelles :) Har de mesta fixad nu inför skolstarten så det känns skönt. Klänningen fyndade jag på loppis förra månaden, som jag visat er förut :) Vad tycker ni om min outfit?

Kram ♥

Mina planer inför Hösten

two pictures from this evening.

Hej på er! Usch har blivit riktigt förkyld och haft feber de två senaste dagarna, hoppas verkligen det går om snart. Idag började skolan för min del, ja ni hörde rätt. Har börjat på fotolinjen i Jakobstad så har flyttat hem nu och kommer flytta allt från vår tvåa i Vasa senare i september, lite synd eftersom jag verkligen trivts där med jobb och så, men spännande med nya utmaningar! :) Den riktiga utbildningen kör igång först om två veckor så nu har vi introduktion till högskolestudierna. Hoppas verkligen jag känner mig lite friskare till imorgon, inte kul att vara sjuk om man går i skola.

Wedding

My outfit from my cousin´s wedding.

Hej på er! I helgen har det varit juthbacka marknad här i Nykarleby så har hunnit gå igenom den 3 gånger. Igår blev det utgång till pedros pub där de hade en dj som spelade och stället var fullsmockat. Tänkte visa min outfit från min kusins bröllop, hade på mig en klänning från H&M jag köpt för något år sen och min ysl väska. Vad tycker ni? ♥

Saint Laurent classic monogramme shoulder bag

En bildbomb på min nya skönhet! Har under åren nu fått en liten samling men en aftonväska med silverdetaljer saknade jag så var ju inget impulsköp direkt ;) Var inne vid selfridges och prövade olika Saint Laurent väskor men blev genast förälskad i den här, så blev ett köp i Paris!

Warm summer night

Hej på er! Den här veckan har gått fort! Idag var det sista jobbdagen för mig här i Vasa. Kommer SNART berätta vad jag kommer göra i höst men inte riktigt ännu :) Har ännu inte visat er en outfit min kille tog lite bilder på en kväll i juni. Koftan är så härlig och var ett rea fynd från Kappahl. Nu ska jag ta och packa lite inför helgen eftersom jag imorgon far till Nykarleby :)

A visit to Saint Laurent in Paris

Då vi var till Paris kunde jag inte hejda mig, blev ett besök till Saint Laurent på Saint Honoré. Hade redan på förhand planerat mitt köp så blev glad då jag hittade vad jag sökte efter. Påsens innehåll får ni se imorgon! ♥

When in Paris I just had to visit the Saint Laurent store at saint honoré. Tried a couple of different things til I decided what I wanted, make sure to check out my next post to find out what´s in the bag! ♥