Second day in London

Andra dagen i London började vi med att strosa runt på Regent street ( en av de större shoppinggatorna i London) Sen fortsatte vi till Bond Street där Victoria´s secret butiken var, efter Ronja var nöjd med sina köp fortsatte vi vidare och plötsligt var vi i Mayfair vilket är en av de dyraste ställen att bo på i London. Lunchade vid en Sushi restaurang och sen vidare till Hyde Park för att fortsätta till Harrods. Älskar Londons varuhus, speciellt deras väskavdelning, blir ju alltid sugen på någon ny.... Avslutade vår shoppingtur med en ice latte vid Starbucks innan vi tog bussen hemåt.

New Basic Pieces

Lite nya kläder kommer att flytta in i garderoben. Baskläder är kanske inte det roligaste att shoppa men då man har en bra basgarderob blir det så mycket lättare att matcha kläderna och lite mindre klädbekymmer ;) Hittade klackarna på nellys rea och polo tröjorna kommer från Boohoo.com. Hoppas ni får en fin dag ♥

Striped Top

Top and Skirt Zara // Bag Malene Birger // Necklace Jane Koenig

Hej på er! Rean var i full gång då vi var i London, hittade både kjolen och toppen inne vid Zara. Vad tycker ni om mina köp? Då vi gick runt i Mayfair hittade vi massor med fina portuppgångar där vi valde att fota vid :) Ska börja göra mig klar inför jobbet och sen möta upp Sara lite senare ikväll. Hoppas ni får en fin onsdag :)

First day in London

Tänkte ta och börja med mina London inlägg nu. Resan började på tisdagseftermiddagen då vi for till Vasa busstation för att ta Onnibussen till Helsingfors. Framme i Helsingfors tog vi sen bussen till flygfältet.
Efter att ha försökt sova en liten stund på flygfältet var det äntligen morgon. Vi började dagen med varsin Starbucks efter att vi checkat in våra väskor.
Härligt morgonljus <3
 Vi flög med Norwegian vilket måste vara mitt favorit flygbolag. Efter att vi landat i London tog vi ännu en buss in till stan. Vi hade planerat att ta tunnelbanan men så klart hade den sista vägen stängt så vi var tvugna att försöka hitta själva till stället vi skulle bo på. Efter en timme och lite hjälp av min kusin hittade vi äntligen dit. Har inga bilder från kvällen eftersom vi lämnade kamerorna hemma, men det blev en hel del shopping iallafall :)

Ett bröllop med guldkant

I lördags var jag på ett bröllop jag sent kommer glömma. Min kusin Jennie som numera bor i London gifte sig med sin Bertrand. Blev mera detaljbilder eftersom jag hade mitt 50 mm objektiv med, men hoppas ni gillar dem ändå :) Det började med en cermoni i kyrkan och sen fortsatte festen vid jennies barndomshem. Ute på en åker hade de lagt upp ett festtält. Varje detalj kändes så uttänkt med både self service bar,  polaroid hörn med massa olika props för att få de roligaste bilderna och dekorationen utanför tältet med LOVE bokstäver och deras namn, så fint! De hade också DJ som spelade de bästa låtarna och vi dansade sent in på småtimmarna.

On saturday me, my bf and family went to my cousin´s wedding. Everything was so well planed. The food was delicious, there we´re even a polaroid camera and props and a cute self service bar where you could make your own mojitos. we had such a great evening. ♥

Pink dress

Hej på er! Idag är jag riktigt trött efter gårdagens bröllop. Tänkte ta och visa er lite bilder jag tagit, kommer upp troligtvis imorgon :) Har ännu inte visat er en outfit som jag och Michelle fotade, klänningen är så himla härlig och den köptes i New York, riktigt bra fynd! Hoppas ni haft en fin helg ♥

Fredag och Jakobs dagar

Igår mötte jag upp Sara och hennes kille för att ta del av jakobsdagar, sommarens tradition som man helt enkelt inte får missa :)
Fina vimplar utanför After eight.
Blev ett besök till Nada loppis för första gången.
Mot kvällen begav jag mig till central planen för att se killen springa genom mållinjen.
Blev en femte plats, stort grattis <3
Nu ska vi snart bege oss till Vasa för ikväll blir det bröllop.

Perfect summer dress

Pictures: Alexadagmar.com

Blev förälskad i den här klänningen från Zara, blå och vit mönstrade plagg är verkligen så snyggt till sommaren. Kommer defenitivt spana efter den i London.

All black

Dress Åhlens // Bag Gina Tricot // Shoes Seppälä

Hej på er! Tänkte ta och visa en outfit Ronja tog bilder på förra veckan. Gillar verkligen modellen på klänningen, skulle lätt kunna ha den i flera färger eftersom den är lätt att matcha beroende på tillfälle, valde att köra bara på svarta detaljer vilket jag ofta inte gör. Vad tycker ni? ♥

Next up London

Hej på er! Sitter just nu vid Vanda flygfält och väntar på planet till London :) Två favoriter som kommer med på resan är mitt nya VS passfodral och en väska från Gina tricot jag fyndade på rean. Har förhandsprogrammerat några inlägg så bloggen inte står helt tom nu under resan :)